בַּעַל הַחֲלוֹמוֹת הַלָּזֶה
"רָצִיתִי שֶׁתֵּדַע" מֵאֵת עֻזִּי חִטְּמָן

הַחֲלוֹם הַשֵׁנִי
דַּת הַנַּצְרוּת
(בַּיִת וּפִזְמוֹן ב')
"אֱלֹהִים שֶׁלִּי, רָצִיתִי שֶׁתֵּדַע,
חֲלוֹם שֶׁחָלַמְתִּי בַּלַּיְלָה בַּמִטָּה."
גַּם תֵּאוּר הַחֲלוֹם הַשֵּׁנִי נִפְתַּח בִּפְנִיָּה אֶל אֱלֹהֵי הַדָּת הַיְּהוּדִית ("אֱלֹהִים שֶׁלִּי") וּבְבַקָּשַׁת חִטְּמָן לְיַדֵּעַ אוֹתוֹ בְּפִתְרוֹנוֹ. כְּמוֹ בַּהַקְדָּמָה לַחֲלוֹם הָרִאשׁוֹן, הוּא לֹא הִתְעוֹרֵר לְהָבִין שֶׁאֵין אֱמֶת גַּם בְּחָלוֹם זֶה, שֶׁהֲרֵי גַּם אוֹתוֹ חָלַם "בַּלַּיְלָה בַּמִּטָּה", וּכְפִי שֶׁפֹּרַשׁ קֹדֶם וּבַהַקְדָּמָה.
"וּבַחֲלוֹם רָאִיתִי מַלָּח,
מִמְּצוּלוֹת הַיָּם עָלָה וְאָמַר לִי כָּךְ:"
כְּמוֹ בַּחֲלוֹם הַקּוֹדֵם, גַּם הַפַּעַם נִגְלָהּ אֶל חִטְּמָן יְצוּר עַל–טִבְעִי. לִכְאוֹרָה סִפֵּר: "רָאִיתִי מַלָּח", כְּאִלּוּ עַסְקִינָן בְּאָדָם בָּשָׂר וָדָם הַהֵפֶךְ הַגָּמוּר מֵהַמַּלְאָךְ, אַךְ מִיָּד הִתְבָּרֵר שֶׁהוּא אֵינוֹ כָּזֶה שֶׁכֵּן "מִמְּצוּלוֹת הַיָּם עָלָה". יָדוּעַ שֶׁהַמְּצוּלָה הִיא עֲמֻקָּה בִּתְהוֹמוֹת לֵב–יָם אֲשֶׁר אַף בֶּן–אֱנוֹשׁ לֹא יִשְׂרֹד שָׁם. לְמַעֲשֶׂה, חִטְּמָן הָיָה צָרִיךְ לוֹמַר 'מִלֵּב–יָם בָּא' אוֹ 'מֵעֵבֶר לַיָּם בָּא', וְלֹא מִמְּצוּלוֹת. מִכָּאן נָבִין שֶׁהָאִישׁ אִישׁ אֱלֹהִים קָדוֹשׁ הוּא, חֶצְיוֹ גַּשְׁמִי חֶצְיוֹ אֱלֹהִי, אֵינוֹ עוֹבֵר עָלֵינוּ תָּמִיד. וּמֵאַחַר שֶׁבְּכָל הַהִיסְטוֹרְיָה הָאֱנוֹשִׁית הָיָה רַק אֶחָד כָּזֶה, הֲרֵי שֶׁהַנִּמְשָׁל הוּא יֶשׁוּ מִנָּצְרַת.7
7. אַגַּב, יְהוֹרָם טָהַרְלֵב כְּבָר הִקְדִּים לַעֲמֹד עַל דִּמְיוֹן הַמִּצְלוֹל בֵּין מַלְאָךְ לְמַלָּח בַּשִׁיר "הַמַּלָּח שֶׁלִּי" (1968).